Wednesday, July 15, 2009

Memandu di Aberdeen

ok..hr ni aku dh diberi pelepasan utk memandu kereta ofis. Tujuan ofis bg aku kete ialah atas tujuan memudahkan akn n mmbr2 aku g ofis n blk umah (aku dh t'pk utk g shopping perfume hujng minggu). Sblm ni aku just g ofis dgn john (driver tua yg baik hati, suka ck "f**k") yg selalu amek n hantar ke ofis n blk pulak naik taxi. Jgn terkejut sbb aku penah naik merc E280 tp taxi. (kt mesia, jgn harap!)

Disebabkan ofis malas nk suruh john amek kt umah n byr duit taxi, lg sng if diorg bg kunci citroen tu utk kitorg naik berempat ulang alik ke ofis (aku mls ckp lg dh hujung mggu ni aku nk g mane). Ape yg aku perhatikan, even mat saleh kt sini ade pelbagai jens kete yg power2, tp kt atas jln sikit punye hemah tau diorg neh! 40mph je diorg bwk! dh tu plak, kamera pokleh (polis) plak ade d sepanjang jalan....ahhhh....bagusnye diorg ni!

Pastu plak, diorg sgt respect kat pejalan kaki cam aku ni. Aku nk lintas jalan je, diorg berenti. Penah sekali tu, porsche Cayyene stop sbb nk bg jalan kt aku! wow!! Sng kata, xde org yg akan mati la time litas jalan. Tp tolong abaikan cerita aku ni if korg kluar pd mlm hujung mggu....mabuk beb! hati2 skit..

So, hr ni bole d katakan h yg agk bersejarah jugak r...sbb aku drive kt aberdeen, scotland! Nasib baik right hand drive cam kt m'sia! Blk dr ofis hr ni, aku nk bwk kete..lembap cam mat saleh mat saleh yg lain!!! laju la skit doh!!! huhu...

So, berhati2 d jalan raya!! chow..(bukan chow yun fatt)

No comments:

Post a Comment